Søg i denne blog

søndag den 10. juli 2011

Kylling med gode sager - er noget der smager...

Opskrift frit fra hvad der nu var tilgængeligt i skabe og skuffer en søndag aften...

 Kyllingen

Grøntsagswok

Kylling med gode sager
600 g kyllingefilet
2 portebello svampe
1 stort løg i skiver
5 soltørrede tomater - klippet i småstykker
2 dl vand
1,5 dl fløde
1,5 tsk. paprika
salt, peber
frisk esdragon

Jeg stegte først kyllingen i lidt olie og et godt drys peber.
Tog kyllingen af panden.

Stegte dernæst svampe og løg, gav dem et drys salt.

Kom kyllingen tilbage på panden (med saften fra stegningen), 
tilsatte paprika, frisk esdragon og lidt mere peber.
Vendte godt sammen med de soltørrede tomater. 
Tilsatte kogt vand og lod det simre under låg i 10 min.
Tilsatte fløde, kogte 5 min, smagte til med salt og peber.
Super lækker mør og meget god smag.

Grøntsagswok
Jeg synes jeg var lidt smart her. Jeg skar alle mine grøntsager ud, og havde dem klar i beholdere - men til hensigt kun at bruge halvdelen - så der var nem mad i morgen - og ikke bare en "slatten" rest at varme igen.

Jeg brugte (til 2 dage): 1 lille broccoli (også stilken), 1 spidskål, 1 fennikel (også toppen), 2 røde forårsløg, nye gulerødder, et fed hvidløg, saften af 1/4 citron salt og peber.

Svitsede i min store støbejernsgryde i lidt olie løg og hvidløg. Tilsatte dernæst gulerødder og fennikel (også toppen, men ikke de dild lignende kviste). Tilsatte broccoli. Svitsede til det grønne var næsten klar, men stadig med bid. Svitsede kålen et minut. Pressede citronen over wokken, sluttede af med toppene fra forårsløgene og de dild lignende kviste fra fenikkelen. Et godt drys salt og peber at runde af med.

1 kommentar:

  1. Uhmmm, det ser bare så godt ud! Det skal jeg helt klart lave :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet