Søg i denne blog

mandag den 27. august 2012

Anbefaling: Prøv Gorm Wisweh's bog "PIZZA"

De bedste pizzaer..


Jeg har bagt rigtig mange pizzaer i min tid - og gode vil jeg mene. Men aldrig så gode som aftenens pizzaer inspireret fra Gorm Wisweh's bog Pizza.

Dejen var min egen - lidt på slump (jeg bagte denne portion dobbelt = 4 bunde):
40 g gær
knap 3 dl vand
1 tsk salt
2 spsk. olivenolie + et skvæt
100 g durum mel
100 g hvid hvede
250 g tipo "00"

Opløs gær i vand, tilsæt salt olie og mel. Kørt på min røremaskine. Hævet en time.
Jeg rullede to pizzabunde af dejen - så tyndt som muligt.
Bagte mine pizzaer ved 200 grader i 20 min.
(det vil jeg prøve at ændre en anden gang, ved at lave pizzaerne mindre, bage ved højere temperatur i kortere tid).

Jeg brugte bogens opskrift på tomatsovs - hylende nem. Alt i en blender, blend og vupti = tomatsovs.

Jeg valgte variationerne:

Søs:
Tomatsovs, pancetta, mascarpone, sort peber

Miss Wishbone:
Tomatsovs, mozzarella, kartoffel, rosmarin, parmaskinke, basilikumpesto, ruccola

Denny special:
Mozzarella, gedeost, kartofler, rosmarin, trøffelolie

Det blev himmelmundfulde - serveret med en græsk salat.

Meget enkelt: Køb bogen - den er super nem at gå til og sikke et resultat!

Pizza, Gorm Wisweh.

Sidst men ikke mindst - stor tak til Jane som gav mig bogen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar