Søg i denne blog

søndag den 30. oktober 2011

De sprødeste kager

Fra  bogen "Moderne Mamma", som egentlig er en reklamebog for produkterne fra Galbani fik jeg prøvet opskriften "Biscotti al mascarpone e cornflakes" og på dansk "småkager med mascarpone og cornflakes".  Det var noget af det nemmeste jeg længe har lavet. De blev super flotte og smagte rigtig godt. De skal helt klart spises inden for den første times tid at de er bagt. Der er de sprøde uden på, bløde inden i og smager super, duper, prima.. Jeg fik bagt så mange at jeg måtte smide dem i småkagebøtten. De var ok, men også kun ok. Prøvede at lune dem. Fik aldrig helt den fornemmelse som når de var nybagte. Men de skal klart bages præcis når de skal spises - næste gang vi inviterer til fødselsdag, og som en småkage til et klasse-jule-bage-arrangement. Der passer de særlig godt med "snedrys".

Denne portion giver 35-40 kager.

Du skal bruge:
400 g mel (00 type (jeg havde kun 0))
200 g blødt smør
150 g sukker
250 g mascarpone (et lille bæger)
1 tsk bagepulver
3 æg

250 g knuste (ikke pulveriserede..) cornflakes
flourmelis

Jeg brugte min røremaskine som har en god dims til dej af denne type (ikke krog/ikke pisker). Kom mel, smør, sukker, mascarpone og bagepulver i og rør sammen. Tilsæt et æg ad gangen. Kom cornflakes i en pose og bank let med kagerulle. Hæld i dyb tallerken. Form med teske små kugler som trilles i de knuste cornflakes. Sæt på bageplade med bagepapir og bag ved 200 grader (ikke varmluft) i ca. 20 min. Drys med flourmelis. Spis med det samme.

 Før bagning


.. og efter - klar til at spise !



1 kommentar:

  1. Hm, dem synes jeg ikke jeg har stødt på i min bog, jeg må kigge i den igen for de ser da godt nok lækre ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet