Søg i denne blog

søndag den 30. oktober 2011

Pasta alla carbonara

Hanne Bloch's pasta alla carbonara er til dato den bedste jeg har lavet. Der er mere ost og mindre fløde, end dem jeg har lavet før. Den der ses på billedet har Laura lavet - her med pancetta fra Supermarco. Den jeg lavede lørdag var med en fransk pancetta (.. hedder det så pancetta eller noget andet) - altså en flad udskæring, hvor den italienske er rullet. Denne var fra Munkholm slagteren og virkelig virkelig god. Dobbelt så dyr som den italienske. Men vandt på smag, fasthed og godt fedt!

 Her med Italiensk pancetta

Hanne Bloch's opskrift er til 6 personer... det holder ikke. Jeg vil sige max. 4 personer hvis det er en hovedret. Jeg serverede med en caprese af gode tomater og mozzarella med basilikum, lidt olie, balsamico glace, salt og friskkværnet peber.

Du skal bruge:

400 g spagetti (jeg bruger grov økologisk fra Irma)
200 g pancetta i små terninger
2 hele æg
2 æggeblommer
2 dl piskefløde
100 g frisk fintrevet parmesan

Kog spagettien i rigeligt vand tilsat lidt salt og olie til den er som du kan lide den. Rist pancettaen på en tør pande ved høj varme (jeg bruger en sautepande, så jeg kan vende det sammen her). Pisk æg og æggeblommer med fløde og ost. Dryp pastaen godt af og kom i panden med pancettaen. Vend herefter blandingen med ost-æg-fløde. Vendt det et øjeblik over varmen. Kværn med groft peber. Server med det samme.



2 kommentarer:

  1. Uhmmm, carbonara er bare noget af det allerbedste der findes :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe,
    Tak for dine kommentarer - herligt at der er feed back. Jeg har ellers været gået helt i hi i længere tid :)
    Total fed tur du har haft til New York. Kan virkelig godt lide at læse rejsebeskrivelser.

    Mange hilsner Tina

    SvarSlet