Søg i denne blog

søndag den 27. marts 2011

Fenikkel som lækkert tilbehør

Er vild med denne tilberedning af fennikel. Det dæmper den lidt "skarpe" smag - og er med et godt bid.

Kunne sagtens spises som selvstændig ret - med et godt brød til.



Opskriften er fra Årstiderne. Jeg brugte:

2 fennikel
1/2 dl hvidvin
2 dl piskefløde
revet parmesan
saft af 1/2 citron
salt og peber

Fennikel deles i kvarte (jeg delte min i 6 stykker, synes de ellers bliver lidt store) og kommes i et ildfast fad. tilsæt vin og piskefløde. Drys med salt og peber. Bag i ovnen på 180 grader almindelig ovn i ca. 20 min. Tag ud og drys med revet parmesan. Sæt den ind i yderligere 20 min. Pres citron over inden servering.

NB... tænkte at det måske kunne du med appelsin - så havde skåret dem i små stykker henover - men de blev faktisk lidt bitre - så det vil jeg ikke anbefale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar