Søg i denne blog

søndag den 20. marts 2011

Marokkansk appelsinkage fra Meyer's Almanak

Jeg må bare sige - køb den - hvis du ikke har den - Altså Meyer's Almanak. For dælen nogle gode opskrifter. Kagen her tog tid at lave. Jeg er blevet nogle erfaringer rigere... fx tænkte jeg hmmm det var en stor portion til min rugbrødsform - den gik helt op til en cm fra kanten - da der var bagepulver i måtte den jo hæve. Jeg skyndte mig derfor at smide noget af dejen i min Eva-siliconeform - som jeg bagte i halv tid. Det gik også fint. Og mine muffins var ikke et problem at vende ud - men rugbrødformen dropper jeg altså en anden gang og vælger i stedet en springform. Godt at Christian er så god til billeder. De er "nærmest" flatterende i forhold til virkeligheden. NB! kagen hævede ikke - gik nærmest nedad i stedet for opad - jeg tror det må være den "tunge" appelsinpure som er årsagen. Jeg serverede kagen som Meyer foreslår med appelsinsalat med akaciehonning, orangeblomstvand og mynte + en god økologisk vaniljeis.

.. og så var det sjovt at prøve noget nyt - appelsinerne skulle koges i 1 1/2 time og pureres med skal. Gav fantastisk smag af appelsin. Super lækker kage - får 10 i smag og 2 i præsentation :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar