Søg i denne blog

lørdag den 18. juni 2011

Lørdagsmad for to

Enkelt, stadig grønt og så lidt sommer...

Avokado med rejer.


Avokadoerne dryppes med citronsaft. Op med rejerne. Lidt fennikeltop. Salt & peber.


Christian arbejder sig op mod at springe på grøn bølge. Dette var aftenens flotte resultat af hans kulinariske anstrengelser :


And med pærer, nye DK-kartofler og grøn salat.

1 Andebryst
1 pære
Nye kartofler
Salat
Salt & peber

Vi har lavet anden på en god støbejernspande, uden håndtag, der er lige til at sætte i ovnen.

Fedtkanten på andebrystet skæres på kryds. Gnides godt med groft salt. Drys med peber. Steg brystet ved høj varme med fedtkanten nedad i 2-3 min. Når det er gyldent vendes det om og panden sættes i ovnen i ca. 20 min. på 200 grader varmluft. Ca. 5 min. før anden er færdig smides en pære i skiver i panden. Lad brystet trække 5 min. inden udskæring.

Server med nykogte kartofler og grøn salat.

Da jeg stadig kører grøn bølge, nøjedes jeg her med en god håndfuld salat og to små skiver and - uden fedtkant (jeg var stadig småmæt efter sen grøn-frokost).

.... desserten havde vi set frem til - hel enkelt og sommer:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar