Søg i denne blog

tirsdag den 21. juni 2011

Okse i spinat

Opskriften er fra bloggen elskmedmad - den kom lige frem i cyber, da jeg søgte på spinat. Jeg kom mere kød i, end opskriften lød, da vi var tre der skulle blive mætte - og så var det ikke skært, men hakket.

Jeg synes det var lækkert - men tilsyneladende er jeg her i huset næsten ene om at elske frisk koriander! Det blev også godt med citronsaften. Billedet yder desværre ikke helt retten retfærdighed...


Sådan fik jeg bikset det sammen:

2 hakkede løg
1 fed hvidløg
En håndfuld friskplukket koriander (kan stadig dufte den)
450 g hakket oksekød
1 ps frisk spinat (grundigt skyllet og fri for mest muligt vand)
Saft af en citron
Godt med salt
1/2 dl vand

De hakkede løg steges i en anelse rapsolie på panden, til de bliver bløde. Tilsæt hvidløg. Svits et par minutter. Tilsæt kød, og svits til det er gennemstegt. Tilsæt spinat, citron og vand. Lad det simre 15 min. Tilsæt frisk koriander og smag til med salt/citron.

Jeg kogte også lige et par hoveder broccoli til når du vi er på "grøn bølge".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar