Søg i denne blog

lørdag den 25. juni 2011

Mørbrad - inside out

I dag blev vi et par stykker ekstra til middag. Mine skønne niecer Kiki og Pauline kom til middag og overnatning. Så var det nemt at hive en ekstra mørbrad ud.

Det blev til mørbrad med fyld af soltørrede tomater, persille, feta, pinjekerner, peber - og så lige rullet i et godt lag bacon.



Mørbrad - inside out
2 svinemørbrads (afpudsede)
2 pk bacon
en håndfuld soltørrede tomater
en håndfuld persille
50 g hakkede pinjekerner
100 g fetaost
groftkværnet peber
en anelse olivenolie
sejlgarn

Mørbraden afpudses for sener. Skær en dyb rille i mørbraden på langs. Fold den ud og bank den let med kødhammer. Drys med persille, hakkede soltørrede tomater, pinjekerner og fetaost (smuldret). Giv et godt drys peber. Jeg gav fyldet et anelse olivenolie, da jeg brugte soltørrede tomater der ikke havde været i olie. Bøj enderne en smule ind og rul sammen. Her fæstnede jeg den ene ende med en kødnål, og startede så der med at rulle bacon på. Slut af med at rulle sejlgarn om mørdbraden, så holder den sig super fin - og beholder baconen på. Steg dem på grill, over indirekte varme i ca. 30 min. Lad dem hvile lidt inden udskæring.



Jeg serverede med hjemmelavet kartoffelsalt - og for at følge den "grønne stil" en gang sommerkål svitset med chili, hvidløg og forårsløg. Til sidst tilsat friskbælgede ærter og et godt drys persille.


Til dessert var der vandmelon og danske jordbær.
... og hos mo(n)ster må man gerne lege en smule med maden :)  



Og i skrivende stund hører jeg Michael Jacksons "This is it! " som kører i baggrunden fra TV3. Fantastisk musik og super sørgeligt at have det hele - og så alligevel ikke !! RIP Michael

Ingen kommentarer:

Send en kommentar